Hälsningar från Sverige (och Norge) - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Maud Keizers - WaarBenJij.nu Hälsningar från Sverige (och Norge) - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Maud Keizers - WaarBenJij.nu

Hälsningar från Sverige (och Norge)

Blijf op de hoogte en volg Maud

27 Oktober 2014 | Zweden, Gotenburg

Hej alla!

Oktober is ook alweer bijna voorbij, maar wat was dat leuk! :) De grootste drukte van alle organiseerde dingen voor de Erasmusstudenten is nu voorbij, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik niks meer doe hier!

Het eerste weekend zijn me met een hele groep naar Oslo in Noorwegen geweest. Dat is een hele mooie stad, alleen een beetje jammer dat het bijna de hele zaterdag heeft geregend. Ondanks dat hebben we toch veel kunnen zien, al had ik eigenlijk nog wel een dagje langer willen blijven. Dus daar moet ik toch ooit nog eens naar terug ;) De avonden waren ook erg gezellig en laat, al hebben we wel uren door de stad gelopen om een club te vinden waar we naar binnen mochten (alles was 25+ en daarvoor moet ik toch nog een aantal jaartjes wachten…). Volgende keer toch van tevoren maar wat beter uit zoeken waar we heen willen!

Ondertussen hebben we ook al een aantal international dinners gehad: Oostenrijk, Nederland en Frankrijk zijn al geweest. Hiervoor hebben we met z’n drieën in totaal ongeveer 8 kg aardappels, wortels en uien voor geschild… Dat ga ik dus niet meer doen haha, maar het was wel erg lekker! Volgende keer is Finland aan de beurt, dus ik ben benieuwd.

Ik ben ook nog goed bezig geweest voor school! We hebben in een groepje van 4 mensen een basisschool bezocht en we konden daar rond kijken en vragen stellen. We waren in een klas voor kinderen die uit ‘het buitenland’ komen en hier Zweeds leren, voordat ze naar de normale klas doorgaan. Dat was voor ons wel handig, want nu konden we het Zweeds tenminste nog volgen  De komende twee weken moet ik een aantal essays inleveren, dus daar moet ik nu ook mee aan de slag. Het schrijven van zo’n werkstuk in het Engels is toch wel iets anders dan wat ik gewend ben, dus we zullen zien wat het gaat worden!

Twee weken geleden stond ook een bezoekje aan de opera op het programma. Het zou normaal niet in me op komen om daar heen te gaan, maar dit was geregeld door de universiteit. En ik vond het nog niet eens erg :p In het begin snapte ik er natuurlijk weinig van (Ze zingen in het Italiaans en de ondertiteling is in het Zweeds), maar tijdens een van de pauzes heeft iemand het een beetje uitgelegd en toen werd het nog best grappig ook haha. Ik hoef er niet nog eens heen, maar het was toch leuk om een keer mee te maken!

En ondertussen heb ik natuurlijk ook mijn eerste bezoek hier gehad: pap, mam en Guido! Het was leuk om ze weer te zien  We hebben Göteborg zelf bekeken, lekker gegeten en natuurlijk veel bijgepraat! En ze hadden een hele lading aan kaarten en cadeautjes mee voor mijn verjaardag, dus dankjewel iedereen daarvoor! :D Toch wel leuk dat iedereen nog een beetje aan me denkt, ook al zit ik nu iets verder weg haha. Nu kan ik de komende weken lekker gaan smullen van de pannenkoeken, stroop(wafels) en natuurlijk de pepernoten!
Op mijn verjaardag zijn pap, mam en Guido weer naar huis gegaan en ’s avonds kwamen er een aantal vrienden langs. Erg gezellig! Donderdagavond kwamen weer wat andere mensen langs en hebben we de hele avond lekkere dingen gegeten, dus ik heb mijn verjaardag hier goed kunnen vieren!

Nu ga ik maar weer eens verder met mijn essay. Straks ga ik weer naar de Zweeds cursus, volgens mij is het hierna nog maar twee keer en dan zou ik de basis van het Zweeds moeten kunnen… Tsja we zullen zien haha. Ik hou het voorlopig nog wel even bij het lezen.

Donderdag en vrijdag komen Carlijn en Marleen op bezoek uit Uppsala (stad in het oosten van Zweden) en in November staan nog een aantal tripjes op de planning, dus dat gaat weer leuk worden!

Heel veel groetjes uit Göteborg,
Maud

  • 27 Oktober 2014 - 15:52

    Petra Hanckmann:

    Hoi Maud,
    Dat met die dinners vind ik wel een hardstikke leuk idee,zo leer je toch ook iets over andere landen,in ieder geval over de eetstijl.
    Leuk dat je nog meer bezoek krijgt,zo blijf je tenminste toch nog "kortbij".......
    Hoe is het qua temperaturen,misschien krijg je een echte witte kerst,kun je met de slee of je huurt een eland naar school.
    Heel veel leer plezier en ook natuurlijk veel plezier wat je naast de school ook nog beleeft.
    Heel veel groetjes,Bert,Erik,Ivo en Petra

  • 27 Oktober 2014 - 20:06

    Erna:

    Hallo Maud,

    Na een paar keer via fb je te hebben gesproken is het ook wel weer heel leuk je verslag te lezen. Meid wat maak je toch allemaal mee! Geweldig hoor! Geniet ermaar van en natuurlijk doe je ding voor de studie. Geniet nog maar lekker na van je verjaardag het was een waar feestje. Verder heel veel groetjes oet zitterd.
    Groetjes John, Erna, Manon en Niels

  • 28 Oktober 2014 - 18:40

    Oma Dreissen -houben:

    HALLO MAUD Hier ben ik ook even Ik heb eerder nog geen tijd gehad Soms heb je dat dan komen alle dingen tegelijk Maar je hebt in elk geval een leuke verjaardag gehad .Wat leuk dat je al bezoek krijgt van die meisjes Maak eens een foto van hun dat lijkt me leuk De namen van hun konden net zo goed uit nederland komen hè Nou MAUD we zien ons nog wel eens op SKyPE. M EID wat doe je veel ervaring op
    met die verschillende nationaliteiten Die tijd komt nooit meer terug
    MAUD nog veel ( studie) plezier
    Ook de groeten van OPA
    OMA uit HOOGVELD SITTARD




  • 28 Oktober 2014 - 19:51

    Maud Keizers:

    Dankjewel allemaal! En oma: dit zijn twee meisjes uit Nijmegen die nu ook allebei in Zweden studeren! En ik zal volgende keer voor wat meer foto's zorgen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Gotenburg

Maud

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 4029

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Göteborg

Landen bezocht: